အသစ္တင္တိုင္းfacebook မွာဖတ္ဖို ့ Likeခဲ့ပါ

Tuesday 3 June 2014

Nissan BD25 Engine




ဒီအဂ်ၤင္ကေတာ့ Nissan BD25 Engine ပါ...
အဂ်ၤင္နိဳးထားရင္ ေတာက္ေတာက္န႔ဲ အသံထြက္ေနျပီး...
စလိုး(Slow RPM) မွာ နည္းနည္းတုန္ပါတယ္...
ေမာင္းရင္လည္း ဆြဲအားမေကာင္းပါ...
အသံနားေထာင္ၾကည့္ျပီး အဂ်ၤင္ခ်ရမယ္ေျပာေတာ့...
ပိုင္ရွင္က ဘားသံထင္တယ္ေျပာလို႔...
ဘားသံဆိုရင္ အပတ္ေရ ၁၅၀၀ ေက်ာ္ရင္ အသံေပ်ာက္သြားတတ္ေၾကာင္းန႔ဲ...
ယခုအသံဟာ ဘားသံန႔ဲဆင္ေသာ္လည္း ဘားသံထက္နည္းနည္းပိုမာျပီး...
အဂ်ၤင္ပတ္ေရ ၃၀၀၀ ေလာက္မွ အသံနည္းနည္းတိုးသြားျပီး...
အသံမေပ်ာက္ေၾကာင္းကိုရွင္းျပပါတယ္...
ပစၥတင္န႔ဲ ဆလင္ဒါ(Cylinder) ေလာင္ျပီး အစင္းရာျဖစ္တာန႔ဲ ပစၥတင္ရင္းက်ိဳးေနတ႔ဲအသံျဖစ္နိဳင္ပါတယ္လို႔ ရွင္းျပေတာ့ ပိုင္ရွင္ကလက္ခံပါတယ္...
ကြန္နတင္းဘယ္ရင္စားတ႔ဲ အသံန႔ဲ ဘယ္ရင္ေပ်ာ္တ႔ဲအသံဆိုရင္...
အဂ်ၤင္ပတ္ေရတင္လိုက္ရင္ပိုျပီး က်ယ္လာပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ရင္သံမဟုတ္ေၾကာင္းလည္းရွင္းျပပါတယ္...
ပိုင္ရွင္သေဘာတူလို႔ အဂ်ၤင္ခ်ျပီးခြဲကာ ျဖဳတ္ၾကည့္ေတာ့...
ပံုပါအတိုင္း ပစၥတင္ရင္း(Piston Ring) က်ိဳးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္...
ဒီလိုဘာျဖစ္လို႔ ပစၥတင္ရိန္းက်ိဳးသြားရတာလဲဆိုေတာ့...
အဂ်ၤင္ဝိုင္ကို သက္တမ္းျပည့္ေသာ္လည္း မလဲဘဲ ဆက္သံုးေနကာ...
ခရီးေဝးကို ကုန္ခ်ိန္အေလးတင္ျပီး အျမဲေမာင္းေနတာေၾကာင့္ပါ...
အဂ်ၤင္ဝိုင္သက္တမ္းကုန္ေတာ့ အဂ်ၤင္ဝိုင္ဟာဒီဇယ္အဂ်ၤင္ေတြမွာ...
အရမ္းပ်စ္လာျပီး...ေခ်ာေမြ႔အားနည္းသြားခါ...
ပစၥတင္မီးေလာင္ခန္း(Combustion Chamber)တစ္ေလ်ာက္...
ပစၥတင္အတက္အဆင္းလုပ္တ႔ဲအခါ သက္တမ္းကုန္ျပီး...
အရမ္းပ်စ္ေနတ႔ဲ အဂ်ၤင္ဝိုင္က ပစၥတင္...ပစၥတင္ရိန္းန႔ဲ ဆလင္ဒါ...
မ်က္နွာျပင္တို႔ကို ေခ်ာေမြ႔စြာ အတက္အဆင္းလုပ္နိဳင္ေအာင္...
အလုပ္မလုပ္ေပးနိဳင္ေတာ့ပါဘူး...
အ႔ဲလိုျဖစ္လာတ႔ဲအခါ ပစၥတင္မီးေလာင္ေပါက္ကြဲတ႔ဲအခါ အရိွန္ျပင္းစြာ...
ေအာက္ကိုဆင္းရတ႔ဲ အဆင္းတစ္ခ်က္(Power Stock)န႔ဲ...
ေလကိုဖိအားန႔ဲတြန္းတင္ရတ႔ဲတစ္ခ်က္(Compression Stock)စတ႔ဲ...
အတက္အဆင္း ၂ ခ်က္မွာ ပစၥတင္ေနာက္ကို ပစၥတင္းရိန္းဟာ...
အဂ်ၤင္ဝိုင္ေခ်ာေမြ႔အားမရိွတ႔ဲအတြက္ အမီွမလိုက္နိဳင္ျဖစ္လာပါတယ္...
အ႔ဲလိုျဖစ္လာခ်ိန္မွာ အဆင္းတစ္ခ်က္(Power Stock)မွာ...
ပစၥတင္ရင္းအထိုင္လိုင္း(Ring Grooves)ေတြကို...
ပစၥတင္ရင္းက အေပၚဘက္ကိုဖိတြန္းကာ...
အတက္တစ္ခ်က္(Compression Stock) မွာ...
ပစၥတင္ရင္းက ေအာက္ဖက္ကိုဖိတြန္းတာေၾကာင့္...
ပစၥတင္ရင္း အထိုင္လိုင္းေလးေတြဟာ က်ယ္လာပါတယ္...
အဂ်ၤင္ဝိုင္သက္တမ္းကုန္ျပီး ဆီပ်စ္ကာ ဆီေခ်ာေမြ႔အားနည္းသြားတ႔ဲအခါမွာ...
ဆီရင္း(Oil Ring) ကေတာ့ဆီအျမဲတန္းထိေနရတာမို႔ လိုင္းသိပ္မက်ယ္ေပမယ့္...
ေလရင္း(Second Compression Ring) န႔ဲ...
မီးရင္း(Top Compression Ring)တို႔ကေတာ့ ဆီလံုးဝနီးပါးမရေတာ့လို႔...
အထက္ကရွင္းျပခ႔ဲသလို ပစၥတင္အထိုင္လိုင္းေတြက်ယ္လာပါတယ္...
ဒီလိုျဖစ္လာခ႔ဲရင္း ပစၥတင္ရင္းေတြဟာလိုင္းက်ယ္သြားလို႔...
ေအာက္နည္းနည္းေရာက္သြားျပီး ေလဖိအား(Air Compression)
အျပည့္မရိွေတာ့လို႔ ကားဆြဲအားလည္း က်ပါတယ္...
ေနာက္ခုလိုမ်ိဳးလည္း ပစၥတင္ရင္း က်ိဳးတတ္ပါတယ္...
ခုလို ပစၥတင္ရင္းက်ိဳးတ႔ဲကားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားျပင္ခ႔ဲဖူးပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္ အဂ်ၤင္ကိုင္(Overhual) လုပ္တ႔ဲအခါ...
ပစၥတင္းရင္းအသစ္ကို ထည့္ၾကည့္ကာ အထက္ေအာက္လွဳပ္ေနရင္...
ပစၥတင္အသစ္လဲသင့္ပါတယ္...
ဒီကားကေတာ့ျပင္ျပီးေမာင္းေနတာ ၁၀ ရက္ေက်ာ္သြားပါျပီ...
ကၽြန္ေတာ္အဂ်ၤင္ကိုင္ခ႔ဲသမွ် ျပန္ခ်ရတယ္လို႔လည္း...
တစ္ၾကိမ္မွ မရိွခ႔ဲပါဘူး...
အဂ်ၤင္ျပန္ဆင္ရင္ ေအးေဆးစြာသာ ေျဖးေျဖးခ်င္း ျပန္ဆင္ပါတယ္...
ကားရွင္မ်ားအေနန႔ဲလည္း မိမိကားကို အမ်ိဳးအစားေကာင္းမြန္တ႔ဲ...
အဂ်ၤင္ဝိုင္မ်ိဳးသာ ထည့္သံုးျပီး သတ္မွတ္ ကီလို သက္တမ္းကုန္တာန႔ဲ...
လဲသင့္ေၾကာင္း အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ...

Toetar Atoe (Online ကားဝပ္ေရွာ့)

1 comment:

Unknown said...

ေလးစားပါဆယ္ ဆရာ :D

Followers